Психологічне обстеження
дитини передбачає:
- виявлення особливостей її психічного розвитку;
- встановлення порушень психічного розвитку;
- визначення
особистісних порушень поведінки,
системи відносин до навчальної
діяльності і до самої себе;
- виявлення збережених, потенційних і компенсаторних можливостей дитини;
- ставлення дитини до норм поведінки і ціннісним орієнтаціям;
- визначення оптимальних умов навчання, розвитку, соціальної адаптації.
Схема
обстеження:
- Загальні відомості
про дитину та її сім’ю
( прізвище,
ім’я,
по-батькові дитини, рік народження,
відвідування групи дитячого садку чи
класу школи).
ІІ.
Особливості психічного розвитку дитини:
- Особливості уваги
дитини. Стійкість, концентрація,
розподілення, переключення. Коливання
уваги. Увага і працездатність.
- Особливості
сприйняття і пам’яті.
Запам’ятовування,
збереження, впізнання. Вид пам’яті
(зорова, слухова, моторна, змішана).
Рівні пам’яті
(механічна, смислова, логічна). Порушення
пам’яті.
- Особливості
мислення. Протікання розумового процесу.
Темп, активність,
послідовність і критичність суджень.
Встановлення причинно-наслідкових
залежностей та функціональних зв’язків.
Утруднення в протіканні розумових
операцій (аналізу, синтезу, аналогії,
порівняння, абстракції, класифікації).
Стан видів розумової діяльності:
наочно-дійове, наочно-образне, понятійне
мислення. Творче та репродуктивне
мислення. Порушення мислення.
ІІІ.
Обстеження особистісних особливостей:
- Особливості
емоцій, почуттів, волі. Протікання
емоційного процесу. Порушення емоцій.
Схильність до аффектних спалахів,
депресії, емоційної неадекватності.
Порушення вищих почуттів. Протікання
вольового процесу. Співвідношення
емоцій і волі. Порушення в розвитку
волі, впертість, навіюваність, примхи,
негативізм, імпульсивність.
- Особистість і
поведінка. Інтереси, потреби, ідеали,
переконання особистості. Позиція
особистості. Система взаємостосунків
особистості. Характер і темперамент.
Порушення в спілкуванні. Порушення в
поведінці і характері особистості:
замкненість, аутизм, егоїзм, самолюбство,
образливість. Завищений рівень домагань.
Грубі порушення в спілкуванні і
поведінці.
- Діяльність.
Розвиток потенційних можливостей в
діяльності. Сенситивність вікових
періодів і ведучий вид діяльності.
Мотиви різних видів діяльності: ігрової,
навчальної, трудової. Порушення
працездатності, стомлюваність.
Комментариев нет:
Отправить комментарий