среда, 27 марта 2013 г.

Програма обстеження психічного розвитку дитини

Програма обстеження психічного розвитку дитини
Психологічне обстеження дитини передбачає:
  • виявлення особливостей її психічного розвитку;
  • встановлення порушень психічного розвитку;
  • визначення особистісних порушень поведінки, системи відносин до навчальної діяльності і до самої себе;
  • виявлення збережених, потенційних і компенсаторних можливостей дитини;
  • ставлення дитини до норм поведінки і ціннісним орієнтаціям;
  • визначення оптимальних умов навчання, розвитку, соціальної адаптації.

Схема обстеження:
  1. Загальні відомості про дитину та її сімю ( прізвище, імя, по-батькові дитини, рік народження, відвідування групи дитячого садку чи класу школи).
ІІ. Особливості психічного розвитку дитини:
  1. Особливості уваги дитини. Стійкість, концентрація, розподілення, переключення. Коливання уваги. Увага і працездатність.
  2. Особливості сприйняття і памяті. Запамятовування, збереження, впізнання. Вид памяті (зорова, слухова, моторна, змішана). Рівні памяті (механічна, смислова, логічна). Порушення памяті.
  3. Особливості мислення. Протікання розумового процесу. Темп, активність, послідовність і критичність суджень. Встановлення причинно-наслідкових залежностей та функціональних звязків. Утруднення в протіканні розумових операцій (аналізу, синтезу, аналогії, порівняння, абстракції, класифікації). Стан видів розумової діяльності: наочно-дійове, наочно-образне, понятійне мислення. Творче та репродуктивне мислення. Порушення мислення.
ІІІ. Обстеження особистісних особливостей:
  1. Особливості емоцій, почуттів, волі. Протікання емоційного процесу. Порушення емоцій. Схильність до аффектних спалахів, депресії, емоційної неадекватності. Порушення вищих почуттів. Протікання вольового процесу. Співвідношення емоцій і волі. Порушення в розвитку волі, впертість, навіюваність, примхи, негативізм, імпульсивність.
  2. Особистість і поведінка. Інтереси, потреби, ідеали, переконання особистості. Позиція особистості. Система взаємостосунків особистості. Характер і темперамент. Порушення в спілкуванні. Порушення в поведінці і характері особистості: замкненість, аутизм, егоїзм, самолюбство, образливість. Завищений рівень домагань. Грубі порушення в спілкуванні і поведінці.
  3. Діяльність. Розвиток потенційних можливостей в діяльності. Сенситивність вікових періодів і ведучий вид діяльності. Мотиви різних видів діяльності: ігрової, навчальної, трудової. Порушення працездатності, стомлюваність.
Continue

Комментариев нет:

Отправить комментарий